Z Vyšehradské výzvy (parafráze, zobecnění)
23.7.2009
Často jsme i v naší straně přesvědčováni a utvrzováni v názoru, že je to obchodní společnost, o jejímž úspěchu na trhu voličských hlasů rozhoduje víc marketingová studie reklamní agentury než to, oč sama strana usiluje.
Často jsme i v naší straně přesvědčováni a utvrzováni v názoru, že je to obchodní společnost, o jejímž úspěchu na trhu voličských hlasů rozhoduje víc marketingová studie reklamní agentury než to, oč sama strana usiluje. Jde tedy především o správně nafotografované plakáty, dobře vybraná místa pro billboardy a efektní hesla než o obsah těchto hesel a to, zda jsou v duchu těch myšlenek, které stály u zrodu naší strany.
(...)
Volebnímu klání velí reklamní agentury stejně jako velí v boji o zákazníky autoprodejen, drogérií nebo supermarketů. Zjednodušují volby na základní, mnohdy dost primitivní hesla, zvolání, poučky či účelově upravená schémata.
(...)
Ale v politice platí: pokud má být trvale úspěšná, nemůže v ní jít jen o dokonale střižený kabát, v kterém se dobře cítí ten, kdo jej nosí, ale o důvěru, kterou musí vzbuzovat v těch, kdo jej mají zvolit. Důležitější je, za jak kompetentního jej lidé považují.