Jiří Guth Jarkovský

Racionálně: Kamiony na železnici a výstavba obchvatů

23.1.2009 - Ohlas na článek senátora Eyberta o "dopravní politice" jihočeských zelených, 12. srpna 2008

Pavel Eybert ve svém vyjádření pro Deník (Dálnice bude! V září startuje, 12.8.2008) poněkud zkreslil "dopravní politiku" jihočeských zelených. Pravda je, že prosazujeme urychlenou výstavbu obchvatů na nejzatíženějších úsecích silnic I. a II. třídy (Lišov a Štěpánovice, Trhové Sviny apod.), ale určitě nejsme proti dálnicím (a rychlostním silnicím) paušálně. Dopravní situace v Sezimově Ústí, Plané nad Lužnicí, Klenovicích a Soběslavi je opravdu katastrofální a plně podporujeme radikální vymístění průjezdné dopravy z těchto obcí. O některých prvcích konkrétního navrženého řešení máme sice pochybnosti z hlediska časování, nákladů a dopadů pro dopravní situaci v širší oblasti, ale to jsou oproti nutnosti výstavby jako takové jen detaily. Podobně radikální řešení, tedy úplně nová stopa a postupně i kapacitní čtyřpruh, bude možná vhodné i na silnici I/20 jako obchvat Dasného a Češňovic.
Pravda také je, že podporujeme "Kamiony na železnici" a omezení jejich víkendového provozu považujeme za rozumné. Většinu kamiónových přeprav totiž tvoří meziprodukty převážené v tzv. pojízdných skladech mezi výstupy jedněch průmyslových provozů a vstupy jiných. Zavážení pověstných jogurtů a podobného zboží do maloochodních prodejen se omezení netýká. Proto podporujeme legislativní iniciativu Věry Jakubkové. Ostatně výrobci z našeho regionu dokážou jogurty a jiné zboží o víkendu rozvážet i bez kamionů. Podporujeme místní ekonomiku, protože je to dobré pro lidi i pro životní prostředí - to například i díky menším přepravním nárokům.

Jiří Guth, místopředseda jihočeské krajské organizace SZ

 

Zpět na články - Archiv článků

© Guth 2008. Webhosting & webdesign & publikační systém TOOLKIT - Econnect